Arnold Janssen - Postać Arnolda Janssena jest świetlanym i bardzo stosownym wzorem dla ludzi naszych czasów.

Zapraszamy właśnie Ciebie do posłuchania życiorysu św. Arnolda Janssena.

Drukuj

Wakacyjny wyjazd z Mielca do Dębowca i Trzcinicy

Siostry włącz . Opublikowano w Newsy

IMG 0219Dnia 30 czerwca br. odbyła się całodniowa wycieczka o charakterze pielgrzymki do Sanktuarium Matki Bożej z La Salette w Dębowcu i do skansenu Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła. Zorganizowana została dla dzieci ze Świetlicy Profilaktyczno-Wychowawczej, Dziewczęcej Służby Maryjnej i kilku ministrantów z naszej Parafii pw. Ducha Świętego w Mielcu.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był Krzyż Tysiąclecia w miejscowości Borki Chechelskie w gminie Ropczyce, na który można było wjechać windą. Po drodze mijaliśmy również schrony kolejowe w Stępinie z czasów II wojny światowej.

Na dłużej zatrzymaliśmy się w Sanktuarium Matki Bożej z La Salette, gdzie nasz proboszcz, ks. Waldemar Ciosek, odprawił Mszę świętą dla dzieci i ich opiekunów. Dzieci pięknie włączyły się w liturgię, a każdy uczestnik wycieczki mógł napisać Matce Bożej swoje podziękowanie za łaski otrzymane w zakończonym roku szkolnym, które złożyliśmy przy ołtarzu jako wyraz naszej wdzięczności.

Naszą przewodniczką po tym szczególnym miejscu była s. Agata Gemborys, saletynka (SNDS), która przybliżyła nam historię tego miejsca, przebieg objawienia w La Salette i orędzie Matki Bożej skierowane do Melani i Maksymina, alpejskich  pastuszków. Dzieci bardzo zainteresowały się zniszczeniami dokonanymi na skutek działań wojennych w czasie II wojny światowej i przestrzelonymi figurkami pastuszków, które podobnie jak w La Salette odzwierciedlają historię spotkania dzieci z Piękną Panią (La Belle Dame). Po zakupie pamiątek ruszyliśmy w dalszą drogę.

W restauracji  w Jaśle pokrzepiliśmy smacznym obiadem nasze siły fizyczne, które przydały się potem na zwiedzanie skansenu "Karpacka Troja" w Trzcinicy. Tu dzieci miały okazję zapoznać się z epoką brązu, z życiem codziennym ludzi tamtych czasów, z narzędziami, których używali, z domami, które zamieszkiwali. Największą atrakcją dla dzieci z naszej parafii były gry i zabawy Słowian – i miały okazję bawić się tak jak nasi przodkowie. Pobyt w skansenie zakończyliśmy wyprawą na wieżę widokową, skąd rozciągała się szeroka panorama Podkarpacia.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w lokalnej ojczyźnie naszego ks. proboszcza, w Wielopolu Skrzyńskim. Tam pod pomnikiem Spalonych Dzieci zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. W 1955r. do Wielopola przyjechało kino objazdowe, w którym wybuchł pożar, w trakcie którego zginęło 58 osób, w tym 38 dzieci i właśnie w tym miejscu pomodliliśmy się wspólnie o powrót do zdrowia dla ciężko chorego prezydenta miasta Mielca.

Naszą wdzięczność za tę wycieczkę kierujemy do:
• Matki Bożej, która czuwała nad nami, uchroniła nas przed deszczem, a na przestrzeni minionego roku szkolnego wypraszała nam łaski, za które mieliśmy okazję podziękować;
• Prezydenta Mielca, Pana Daniela Kozdęby, za przekazanie dotacji na organizację tejże wycieczki i jego życzliwość do nas;
• Ks. Proboszcza Waldemara Cioska, który podzielił się z nami miłością do swojej małej Ojczyzny i był naszym przewodnikiem;
• Pani Urszuli Malińskiej, rodziców i s. Marii, którzy pełnili opiekę nad grupą 38 dzieci.

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy na teren parafii o godz. 21.00.

s. Filipa Miś SSpS

Misje

polska

Praca w Polsce

Modlitwy

Kontakt

Zgromadzenie Misyjne Służebnic Ducha Świętego
Congregatio Missionalis Servarum Spiritus Sancti (CM SSpS)
ul. Starowiejska 152,
47-400 Racibórz
tel. (0-32) 415-50-51, 415-98-09 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Powołaniowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Misyjny Zgromadzenia Misyjnego Służebnic Ducha Świętego
ul. Starowiejska 152;
47 - 400 Racibórz
tel.32/415 95 84;
e-mail referat Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: www.siostrymisyjne.pl
Konto Misyjne:
BGŻ 15 2030 0045 1110 0000 0061 7240 z dopiskiem "na cele Misyjne"