Arnold Janssen - Postać Arnolda Janssena jest świetlanym i bardzo stosownym wzorem dla ludzi naszych czasów.

Zapraszamy właśnie Ciebie do posłuchania życiorysu św. Arnolda Janssena.

Drukuj

Bądź dobry jak chleb - rekolekcje dla dziewcząt

Jolanta włącz . Opublikowano w Newsy

IMG 1452W sierpniu miały miejsce w Zakopanem rekolekcje dla dziewcząt, które zostały zorganizowane przez nas, czyli siostry misyjne. Oto relacja na ich temat z ust jednej z uczestniczek.

„Bądź dobry tak jak chleb”- pod takim hasłem odbyły się kolejne już rekolekcje dla dziewcząt w Zakopanem. Rekolekcje te, prowadzone przez ks. Pawła Michalewskiego i siostrę Gabrielę Tacicę SSpS, upłynęły nam pod znakiem modlitwy, zadumy, rozmyślań, ale i radości spotkania z Bogiem i drugim człowiekiem oraz oczywiście wysiłku fizycznego. Ale zacznijmy od początku.

30 lipca po kilkugodzinnej podróży nasza grupa dotarła na miejsce. Tradycyjnie już, przez okres naszych rekolekcji, możemy mieszkać w domu prowadzonym przez ojców werbistów. Na miejscu zostałyśmy przywitane przez ojca Mariusza, którego serdeczność każdego dnia pozwalała poczuć się jak w domu. Rekolekcje oficjalnie rozpoczęły się mszą świętą. W trackie homilii ksiądz Paweł wprowadził nas w temat rekolekcji, który rozwijał przez wszystkie dni trwania. Po Eucharystii, jako małe rozejście przed czekającymi nas szlakami, wyruszyłyśmy na spacer na Gubałówkę. Po drodze miałyśmy okazję zwiedzić najstarszy cmentarz w Zakopanem- jest to cmentarz dla zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Spoczywa tam m.in. Kornem Makuszyński. I tak oto rozpoczęłyśmy nasze rekolekcje.

Każdy dzień rozpoczynała Eucharystia połączona z jutrznią. Później po solidnym śniadaniu oraz przygotowaniu prowiantu wyruszałyśmy na szlak. Tam miałyśmy okazję poznać piękno stworzonego świata. Poznawałyśmy również swoje możliwości, lepiej poznawałyśmy siebie nawzajem. W drodze spotykaliśmy innych wędrowców, a ich życzliwość czy krótkie rozmowy były niezwykle budujące i dawały nam tematy do przemyśleń . Po drodze był czas na rozmowy, śmiech i śpiewanie piosenek wędrownych i religijnych, ale również na prywatną rozmowę z Bogiem, chwilę zastanowienia się nad wieloma sprawami, na wspólną modlitwę koronki do Miłosierdzia Bożego. Każdy dzień kończyłyśmy wspólną modlitwą nieszporów.

Tatry są przepięknym miejscem, które swym ogromem budzą podziw i zachwyt, a piękna, słoneczna pogoda jaka nam dopisywała, pomagała nam w poznaniu ich z najlepszej strony. I choć to już kolejne nasze rekolekcje w tym miejscu, zawsze znajdujemy tu nowe szlaki do przejścia, inne szczyty do zdobycia. I tak drugiego dnia weszłyśmy na Nosal i Wielką Kopę Królową. Trzeciego dnia dotarliśmy do Hali Kondratowej, a w drodze powrotnej jako, że mamy rok św. Brata Alberta, odwiedziłyśmy jego pustelnię i odmówiłyśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego w kaplicy przy klasztorze sióstr Albertynek. Wieczorem była czas na odpoczynek w Aqua Parku.

Czwartego dnia przeszłyśmy przepięknymi dolinami: Chochołowską i Kościeliską, między którymi prowadziła droga nad Reglami. Piątego dnia spacerem drogą pod Reglami dotarłyśmy na Krzeptówki do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, gdzie przez Różaniec Misyjny odmówiony w języku: hiszpańskim, łacinie, niemieckim, angielskim i rosyjskim podziękowałyśmy za czas rekolekcji oraz zawierzyłyśmy Matce Bożej własne intencje. Szóstego dnia po mszy świętej i śniadaniu opuściłyśmy to wspaniałe miejsce, aby hasło naszych rekolekcji wcielać w życie. Żal było zostawiać ten czas za sobą, ale wiemy, że jest gdzie powracać.

Na koniec chciałabym podziękować siostrze Gabrieli za zorganizowanie tego czasu, za Siostry czas, obecność, pogodę ducha i czuwanie nad nami. Księdzu Pawłowi za słowa do nas wypowiedziane, jak i za czas spędzony i pomoc na szlaku. Pani Joli i Pani Grażynce za opiekę, pomoc i niejedną rozmowę; za czas, który miały Panie dla każdego.

Na koniec chciałam podziękować każdej z Was, bo to Wy tworzyłyście w dużej mierze ten czas. Za Wasze zaangażowanie się w liturgię i modlitwy, Wasz śmiech i śpiewy na trasie, ale i za spokojne rozmowy i rozmyślania. Dobrze, że jesteście i jak Bóg da, to do zobaczenia za rok.

Ania

Misje

polska

Praca w Polsce

Modlitwy

Kontakt

Zgromadzenie Misyjne Służebnic Ducha Świętego
Congregatio Missionalis Servarum Spiritus Sancti (CM SSpS)
ul. Starowiejska 152,
47-400 Racibórz
tel. (0-32) 415-50-51, 415-98-09 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Powołaniowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Misyjny Zgromadzenia Misyjnego Służebnic Ducha Świętego
ul. Starowiejska 152;
47 - 400 Racibórz
tel.32/415 95 84;
e-mail referat Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: www.siostrymisyjne.pl
Konto Misyjne:
BGŻ 15 2030 0045 1110 0000 0061 7240 z dopiskiem "na cele Misyjne"