Arnold Janssen - Postać Arnolda Janssena jest świetlanym i bardzo stosownym wzorem dla ludzi naszych czasów.

Zapraszamy właśnie Ciebie do posłuchania życiorysu św. Arnolda Janssena.

Drukuj

Kolonie w Borowicach

Jolanta włącz . Opublikowano w Newsy

DSC07324Czas wakacji to czas wyjazdów rodzinnych i kolonii. Tak też było w naszej parafii Matki Bożej Bolesnej w Nysie. Zorganizowaliśmy wyjazd wypoczynkowy dla dzieci i młodzieży do miejscowości Borowice. Kolonia liczyła ponad 70 uczestników. Ja byłam jednym z pięciu wszystkich opiekunów

Borowice to mała podgórska wieś w najwyższym paśmie Sudetów, w Karkonoszach w Dolinie Pięciu Potoków. Miejsce to ukryte w urokliwym świerkowym lesie,  doskonale umożliwiało odpoczynek i ucieczkę od miejskiego zgiełku.

Kolonijny czas, zarówno dzieciom, jak i dorosłym kojarzy się przede wszystkim z wielkimi emocjami, przygodami oraz zawiązywaniem się pierwszych wakacyjnych sympatii. Centralnym punktem  naszej kolonii  była Msza święta, którą celebrowaliśmy w malowniczym kościółku na wzgórzu, do którego chodziliśmy pieszo.

Dni wypoczynku upływały także pod znakiem gier i zabaw rekreacyjnych oraz licznych zawodów sportowych, nierzadko w bardzo egzotycznych dyscyplinach: graliśmy w siatkówkę, piłkę nożną, było strzelanie z łuku, żonglerka, tor przeszkód itp. Nikomu się pewnie nie śniło, ale chodziliśmy także po linie utrzymywanej przez opiekunów i uczestników. Nie brakowało również wieczornych spotkań przy ognisku i muzyce, która była wspaniałym polem do integracji przez taniec.

Jedną z pierwszych i najbardziej myślę zapamiętanych wycieczek pieszych była wyprawa na wodospady kaskadowe, inne to górskie podchody, wejście na Śnieżkę (1603 m n.p.m.), wyjazd do Skalnego Miasta w Czechach, zwiedzanie Karpacza, aw w nim Świątyni Wang oraz kąpiel w Aquaparku w hotelu Gołębiewski. Ponadto korzystaliśmy z toru saneczkowego, Wieczorną rozrywką była również zabawa z karaoke. Przy polskich i egzotycznych rytmach cała sala drżała od śpiewu i tańca.

Dzieci bardzo aktywnie spędzały czas na kolonii. Mimo różnicy wieku czuliśmy się jak jedna rodzina, w której troszczymy się o siebie nawzajem. Kolonie upłynęły spokojnie i szczęśliwie dzięki modlitwie wielu ludzi, wśród nich naszych sióstr oraz sióstr klauzurowych, za co bardzo im dziękujemy.

S. Gabriela Tacica SSpS

Misje

polska

Praca w Polsce

Modlitwy

Kontakt

Zgromadzenie Misyjne Służebnic Ducha Świętego
Congregatio Missionalis Servarum Spiritus Sancti (CM SSpS)
ul. Starowiejska 152,
47-400 Racibórz
tel. (0-32) 415-50-51, 415-98-09 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Powołaniowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Misyjny Zgromadzenia Misyjnego Służebnic Ducha Świętego
ul. Starowiejska 152;
47 - 400 Racibórz
tel.32/415 95 84;
e-mail referat Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: www.siostrymisyjne.pl
Konto Misyjne:
BGŻ 15 2030 0045 1110 0000 0061 7240 z dopiskiem "na cele Misyjne"