Morskie Wakacje z Bogiem
 To już 19 edycja "Wakacji z Bogiem" dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Raciborzu. W dniu 3 lipca o godz. 6.38 odjechaliśmy pociągiem relacji Racibórz - Katowice, a potem Katowice - Gdynia  w stronę Półwyspu Helskiego, na nasze wakacje.
Na dworcu w Raciborzu żegnali nas rodzice, którym kręciła się łezka w oku. Dojeżdżając do Jastarni, po drodze podziwialiśmy dzieła Boże, stworzone dla człowieka. Na miejscu czekali na nas właściciele ośrodka z pyszną obiadokolacją. Wieczorem rozpoczęła się nasza dwutygodniowa przygoda z morzem, plażą i wieloma innymi atrakcjami. Każdy dzień rozpoczynaliśmy modlitwą i kończyliśmy również modlitwą. Pamiętaliśmy w niej o naszych rodzicach, opiekunach i sponsorach, dzięki którym mogliśmy tu przyjechać. Uczestniczyliśmy we Mszy św. w Ośrodku "Droga", którego dyrektorem jest o. Edward Konkol SVD. W czasie trwania wakacji zwiedzaliśmy ciekawe miejsca jak port w Jastarni; ciuchcią wybraliśmy się do Juraty, zwiedziliśmy na Helu "Fokarium", biorąc udział w pokazie karmienia fok. Oczywiście, korzystaliśmy z plaży, opalając się, kąpiąc w morzu, zbierając muszelki i budując zamki z piasku.

Jesteśmy wdzięczni Panu Bogu za ten piękny czas, za spotkanych ludzi, którzy są nam zawsze bardzo życzliwi. 17 lipca zawitaliśmy szczęśliwi, opaleni i wypoczęci do Raciborza, gdzie czekali na nas rodzice. Dziękuję  Trójjedynemu Bogu za dar tych wakacji, za te dzieci, za ich rodziców i za czuwanie Bożej Opatrzności, by nic złego nikomu się nie przytrafiło. Usłyszałam wiele ciepłych słów od dzieci i rodziców i myślę już o kolejnych "Wakacjach z Bogiem".