Drukuj

Praca Referentki Misyjnej

W naszym klasztorze w Raciborzu są różne miejsca i pokoje. W jednym z nich pracuje s. Łucja Joanna Malinowska. Często można ją zastać w biegu, pośród różnych zajęć, załatwiania, zdzwonienia po urzędach.
Oto kilka zdań, które pisze ona sama, o swojej pracy.
Głównym zadaniem referentki misyjnej, czy sekretarki do spraw misji, jest troska o misjonarki. Aktualnie mamy 58 misjonarek, które  pracują w 21 krajach misyjnych i 31 sióstr pracujących w 9-ciu krajach Europy. Wszystkie one wyjechały z naszego klasztoru Annuntiata. Siostrom wyjeżdżającym z kraju  pierwszy raz,  trzeba załatwić wszystkie formalności wyjazdowe –legalizację dokumentów, świadectw i dyplomów, wizy, bilety i wyposażenie, oraz kursy językowe.
Misjonarkom przebywającym na urlopie w Ojczyźnie – a jest ich każdego roku kilka lub kilkanaście – umożliwia się różne badania lekarskie i leczenie. Także rekolekcje, czy kursy. Organizuje się też dla nich różne spotkania, np. dla Misjonarzy przebywających na wakacjach w Ojczyźnie.
Też z wszystkimi misjonarkami utrzymujemy kontakt, regularnie wysyłamy wiadomości i czasopismo misyjne ”Misjonarz”.  Pomagała mi w tym przez wiele lat s. Angelika Witala obecnie zaś s. Miriam Nakonieczna.
Drugim bardzo ważnym zadaniem naszego  referatu  misyjnego jest animacja misyjna. Współpracujemy z Papieskimi Dziełami Misyjnymi i Referatem misyjnym Księży Werbistów. Bierzemy udział w różnych Sesjach i Sympozjach Misyjnych, czuwaniach modlitewnych, rekolekcjach. Organizujemy też spotkania w różnych grupach z naszymi misjonarkami  i wyjazdy do parafii – najczęściej do rodzinnych parafii  misjonarek podczas, których dzielą się radościami i problemami swojej misyjnej pracy. Rozprowadzamy materiały misyjne – czasopisma, książki, kalendarze i listy naszych misjonarek.
Zadaniem referentki misyjnej jest też troska o umisyjnianie katechetek, by ich katechezy i spotkania z dziećmi też miały wydźwięk misyjny. Staram się dostarczać im różne materiały i pomoce misyjne.
Kolejnym zadaniem  referentki misyjnej jest kontakt z naszymi dobroczyńcami i przyjaciółmi misji. Tym, przede wszystkim zajmowała się s. Angelika. Dziękuje się im listownie za każdą ofiarę misyjną i co miesiąc odprawia się u nas Msza św. za Dobroczyńców i Przyjaciół Misji. Raz w roku organizujemy w naszym klasztorze w Raciborzu, spotkanie dla rodzin misjonarek. Utrzymujemy z nimi kontakt – taki trochę świąteczny – tzn. wysyłamy listy i życzenia na święta, ale też staramy się uczestniczyć w ich radościach i smutkach - Jubileuszach, no i pogrzebach. Gdy tworzyłam biuro misyjne, to najwięcej czasu i energii, którą miałam zajmowała mi animacja misyjna i tworzenie materiałów, których wtedy było bardzo mało. Przez  jedenaście lat jeździłam po parafiach, całej Polski pociągami. Tłukłyśmy się po nocach na drugi koniec Polski, np. aż pod Szczecin i siedziałyśmy tam tydzień, katechizując w okolicznych parafiach, bo religia była w salkach.
Zawsze miałyśmy 4-5 Kościołów do obsługi. Księża po nas co rano przyjeżdżali. Wyjeżdżałyśmy w piątkę, bo i dodźwigania było -rzutnik, przezrocza, magnetofon, kable, obrazki, materiały... Potem zaraz np. ze Szczecińskiego jechało się na Pomorze i kolejny tydzień pracy. Zazwyczaj cały wrzesień i październik byłyśmy na wyjazdach. Wtedy nie wolno nam było mieć konta i emerytur nie było. Więc to, co dostałyśmy w parafiach musiało wystarczyć na cały rok pracy. Wspominam ofiarność ludzi, wspólne śpiewanie i czasami przeraźliwy ziąb w kościołach. Dzisiaj jest inaczej ale nadal to, co robimy staramy się robić dla misji.
s. Łucja- Joanna Malinowską /referentka ds. misji w naszym Zgromadzeniu/

Kontakt

Zgromadzenie Misyjne Służebnic Ducha Świętego
Congregatio Missionalis Servarum Spiritus Sancti (CM SSpS)
ul. Starowiejska 152,
47-400 Racibórz
tel. (0-32) 415-50-51, 415-98-09 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Powołaniowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Misyjny Zgromadzenia Misyjnego Służebnic Ducha Świętego
ul. Starowiejska 152;
47 - 400 Racibórz
tel.32/415 95 84;
e-mail referat Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: www.siostrymisyjne.pl
Konto Misyjne:
BGŻ 15 2030 0045 1110 0000 0061 7240 z dopiskiem "na cele Misyjne"