Razem na Parafialnych Koloniach w Międzybrodziu Żywieckim

Dla dzieci naszej parafii  pw.Matki Bożej Bolesnej w Nysie zorganizowaliśmy kolejne Kolonie Parafialne; tym razem w Międzybrodziu Żywieckim w dniach od 10 do 19 sierpnia br.

Był to dobry, choć muszę się przyznać, niełatwy czas. Łącznie pojechało nas - do tej jakże uroczej części Polski - ponad 100 osób. To wyjątkowe wezwanie. W tych kilku dniach odwiedziliśmy Wadowice, a w nim Muzeum Jana Pawła II, kościół parafialny z historyczną chrzcielnicą oraz tradycyjnie poszliśmy na kremówki, do kawiarenki, gdzie prawdopodobnie chodził „po maturze” Karol Wojtyła.

Z Wadowic mieliśmy już bardzo blisko do Kalwarii Zebrzydowskiej. Pojechaliśmy tam, ponieważ św. Jana Pawła II zawsze kojarzę z Wadowicami i Kalwarią. Musi być jedno i drugie. Nie można tych miast oddzielać. Towarzyszyło nam wyjątkowe szczęście, ponieważ w tym dniu, czyli 13.08., Kościół obchodził uroczystość Matki Bożej Kalwaryjskiej. Mogliśmy zatem spotkać wielu pątników. Tam powierzyliśmy Matce Boskiej nasze rodziny, kolonie oraz codzienne życie. Czas modlitwy i refleksji był nam wyjątkowo potrzebny…

Wspinaliśmy się także na słynną Górę Żar, na której czekało nas wiele atrakcji. Również Żywiec stał się nam bardzo bliski, a w nim Pałac Habsburgów, mini ZOO, Park Zamkowy, rynek oraz wiele innych miejsc. Wyjątkowym dniem była dla nas sobota, bo właśnie wtedy pojechaliśmy do Inwałdu. Tam zobaczyliśmy Park Miniatur, a w nim Świat Marzeń, czyli kawałek świata bez dalekich podróży oraz Warownię, w której zieje ogniem smok wychodzący z jaskini.

Te kilka dni zbliżyły nas do siebie i do Pana Boga. Codziennie uczestniczyliśmy w Eucharystii oraz odmawialiśmy modlitwę poranną i wieczorną. Wspólna zabawa, śpiew, sport, pływanie w basenie i aquparku oraz modlitwa najpiękniej łączy ludzi między sobą, za co Bogu i ludziom składam serdeczne „Bóg zapłać”.